Nosztalgikus sikk, avagy hogyan lett újra divatos a nagymama porcelánja
Ennyire egyáltalán nem tragikus a helyzet, ha a grandmillenialról beszélünk, mi napjaink egyik legnépszerűbb lakberendezési trendje. Ugyan a divat nem életkorhoz kötött, ez a stílus leginkább a '80-as és '90-es évek szülöttei, azaz az Y és Z generáció tagjani között népszerű, ahogy erre utal is az elnevésben a millenial kifejezés. Ugyan nem most robbant be a lakberendezés világába, mégis csúcskorát éli a nagymama nappaliját idéző stílus. De pontosan miről is van szó?
Neve egyrészt utal a klasszikus, korábbi generációk által használt, ma már vintage néven futó bútorokra,kiegészítőkre, illetve életérzésre. Jelentse ez a tapétákat, bútorokat és kiegészítőket, teázást a barátainkkal, mind ebbe a besorolásba esnek. Szakemberek szerint a stílus lényege, hogy a gyerekkorunkban megismert és megszokott dolgokat átemeljük a mai világba, és keverjük a modernnel.
Persze mindezt úgy, hogy ne essünk át ló túloldalára, mert akkor elveszítjük a grandmillenial lényegét, és inkább csak nagyszülős lesz az otthonunk, jelentsen ez bármit.
Mindenesetre egy virágmintás tapéta, a nagyi párnáit megidéző hímzett huzat, néhány rojtos, fodros függöny, mindez megspékelve a falon függő tányérokkal, a vitrinből kikerülő porcelánokkal, máris közelebb visz minket ehhez a divathoz. A lényeg, hogy ne kopott, elhasznált benyomást keltsen az összkép, hanem meghitt legyen és nosztalgikus.
Ez a stílus most azoknak kedvez, akik nem tudtak megválni néhány kissé giccses, de szeretett darabtól, hiszen ez most arról szól, hogy érezzük jól magunkat otthon, és merjük vállalni az ugyan ma már esetenként inkább vicces, de régen szeretett holmijainkat. Azaz része annak, hogy megmutassuk (az Instagramon is), kik is vagyunk valójában, mit szeretünk, mit gyűjtünk, honnan jöttünk.